You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.
מפגן עוצמה - הקבוצות שנחושות לחזק את בקעת הירדן
רוצים לשחק ולא לנצח טכני. שחקני קבוצת ילדים ג' של הפועל בקעת הירדן (צילום: עמוד הפייסבוק של המועדון)

מפגן עוצמה - הקבוצות שנחושות לחזק את בקעת הירדן

פוסט כואב שפרסמה קבוצת ילדים ג' של הפועל בקעת הירדן, נוכח אי הגעה של יריבות למשחקים בבקעה, הביא לגל של קבוצות שהביעו רצון להתארח בבקעה

מאת: אורי שמיר - עורך האתר

ההשלכות של מצב המלחמה על תחושת הביטחון אינן פוסחות על הכדורגל. במחלקת הנוער של הפועל בקעת הירדן - שמונה 4 קבוצות ליגה ועוד פעילות שבה לוקחים חלק כ-120 ילדים וילדות בבית הספר לכדורגל, ראו בעונה הזו עונת הכנה לקראת פריצה גדולה לקראת מעבר למגרש איכותי ברמה גבוהה בקרית החינוך שבבקעה ולקראת פתיחה היסטורית של קבוצת בנות, אלא שפרוץ המלחמה שיבש את התוכניות. בהפועל בקעת הירדן מרבית המאמנים לקחו ולוקחים חלק בשירות מילואים פעיל, מה שהביא בתקופת החזרה לאימונים ולמשחקים למצב שבו מאמנים לקחו על עצמם אימון של יותר מקבוצה אחת, כשגם חנן אזולאי - מאמן קבוצת הבוגרים, שאימן בעבר בנבחרות הצעירות ושימש כמנהל מקצועי במספר מחלקות נוער ובהן: מ.ס אשדוד ובית"ר ירושלים, מצא עצמו בגיל 65 לוקח חלק באימון הקבוצות.

מאז חזרת הליגה לפעילות מתמודדים במחלקת הנוער של הפועל בקעת הירדן עם מציאות כואבת: לא מעט קבוצות הודיעו על אי הגעה למשחקים והעדיפו לספוג קנס והפסד טכני. יש התולים זאת בחשש ביטחוני ויש כאלה שלא יודו בכך, שהתחמקות מנסיעה ארוכה היא הטריגר.

במהלך השבוע פרסמה קבוצת ילדים ג', פוסט בעמוד הפייסבוק של המחלקה ובו שיתפה בכאב של שחקניו נוכח המצב שבו הם ממעטים לשחק: "בזמן האחרון, כל מיני קבוצות שצריכות להתארח אצלנו, מחליטות פתאום לא להופיע למשחק. בעיקר כי הם אומרים שזו פשוט נסיעה רחוקה, והם לא רוצים שהילדים יחזרו עייפים הביתה (כאילו אנחנו לא עושים את זה באופן קבוע....). לפעמים אומרים לנו גם שזה מסוכן, למרות שכל מי שנוסע דרך ירושלים יודע שזו נסיעה ישירה ונוחה ממש למושב תומר. ומי שרוצה - גם נוסע באוטובוס ממוגן. כל מי שמגיע - לא מתחרט, ואומר בסוף שזה המגרש עם הנוף הכי יפה בארץ (וגם עם הכרוז הכי מוצלח – אבל זה סיפור אחר)".

הקבוצה שיתפה בנוגע לפעילותה בתקופה הזו: "בגלל שאנחנו שייכים למחוז מרכז, פעם בשבועיים בערך אנחנו נוסעים בערך שעה וחצי (!) למשחק חוץ, חוזרים הביתה עם ההסעות ממש מאוחר בערב, ולמרות הכל נותנים את כל מה שיש לנו על המגרש: משחקים ביחד, לא מפסיקים לרוץ עד הדקה האחרונה, והשנה גם מנצחים לא פעם ומבקיעים לא מעט. אנחנו מעולם לא ביטלנו משחק חוץ משום סיבה שהיא: לא כשהיו התראות של טילים בכל מיני מקומות (לא אצלנו), ולא משום סיבה אחרת. פשוט מכינים אוכל לכמה שעות, אורזים את הציוד, נוסעים ומשחקים".

בהפועל בקעת הירדן לא רוצים מתנות חינם: "ההתאחדות לכדורגל לא מצליחה לעזור לנו במצב הזה, וכך יוצא שאנחנו השנה משחקים הרבה פחות משחקים מכל שאר הליגה. נכון שאנחנו מקבלים ניצחונות טכניים, אבל אנחנו לא רוצים אותם. אנחנו רוצים לנצח על המגרש, כמו כולם".

הקבוצה חתמה את המכתב עם קריאה לעזרה:"אולי אם תשתפו את המכתב הזה כמה שיותר, כולם יכירו את הקבוצה שלנו, וישלחו את הקבוצות שלהם לשחק מולנו בבית שלנו. אנחנו משחקים חזק אבל הוגן – והקבוצה הטובה יותר תנצח".

בעקבות פניה בקבוצות ווטסאפ למאמנים מצידו של ערן גולן, מאמן קבוצת טרום א', נוצר גל של סולידריות ואמפתיה מצד מאמני קבוצות, שהביעו רצון להתארח בבקעת הירדן במהלך חופשת הפסח ובימי שישי, במידה והדבר מתאפשר מבחינת לו"ז המשחקים. קבוצת טרום א' של בית"ר ירושלים תגיע כבר ביום חמישי הקרוב למשחק ידידות בבקעת הירדן. מאמנים ממועדונים נוספים ובהם מכבי נתניה והפועל ערערה הביעו רצון להגיע עם קבוצותיהם לבקעת הירדן וכמוהם מאמנים נוספים שהבטיחו לעודד הגעה לבקעת הירדן.

ערן גולן נרגש מיחס המאמנים לפניה הנרגשת: "שמחתי מאוד לראות מאמנים, שמגלים הבנה ומבינים שיש פה חשיבות שהיא הרבה מעבר לספורט - מדובר על העוצמה שלנו כחברה וכאזרחים במדינה הזו. אנחנו נשמח לארח כאן קבוצות, הן למשחקי ליגה והן למשחקי ידידות. אנחנו מודים לכל המאמנים שהביעו רצון להגיע לכאן וקוראים לעוד מאמנים להרים את הכפפה ולהגיע לכאן. אנחנו מבינים את החששות, אבל יש דרכים בטוחות להגיע אלינו - הן מירושלים והן מאזור בית שאן. בבקעת הירדן יש כוחות צבא וביטחון בפריסה רחבה מאוד. המצב כאן רגוע ושלו. אנחנו נשמח שקבוצות יתייצבו למשחקי ליגה ונשמח לארח כאן קבוצות למשחקי ידידות".

ערן גולן על החשיבות שבהגעה לבקעת הירדן: "זה מתסכל מאוד שהגענו למצב, שיש קבוצות שמפחדות להגיע או חמור מכך - מתעצלות להגיע. איזה מסר אנחנו מעבירים בזה, שאנחנו מוותרים על כדורגל בחבל ארץ? אם אנחנו באמת מאמינים ורוצים להיות עם חופשי בארצנו, אז קדימה - בואו ניישם את זה ונשחק כדורגל כדורגל בכל מקום, שגורמי הביטחון מאשרים לשחק בו, ונראה לכולם שזו המדינה שלנו ואנחנו גאים בכל חלק בה. יש דרכים בטוחות להגיע אלינו. אנחנו מזמינים את כולם לבוא באהבה, ליהנות מחבל הארץ הכי יפה שיש לנו, ליהנות מחווית כדורגל שונה. ביחד ננצח".

קבוצות בשנתוני טרום א', ילדים ג', ילדים ב' ונערים ב', המעוניינות להתארח אצל קבוצות הפועל בקעת הירדן או להזמינן להשתתף בטורניר בחופשת הפסח, מוזמנת ליצור קשר עם ערן גולן בטלפון: 050-7731942.